Roostergaten vullen zonder moeite: een inkijkje in ons plansysteem
Kampt jouw zorginstelling met een hoog verzuim of verloop? Heb je daardoor regelmatig moeite om alle roosters rond te maken? Voelt het alsof je het ene gat met het andere vult en lukt het maar niet om hier écht vat op te krijgen? Ons plansysteem biedt uitkomst. In deze blog geven we je graag een inkijkje in dit systeem: hoe het precies werkt, wat de voordelen ervan zijn en hoe het ervoor zorgt dat wij jou als klant—zelfs op het allerlaatste moment—van kundige zorgprofessionals kunnen voorzien.
CARO in een notendop
Ons plansysteem CARO is in eerste instantie ontwikkeld voor onze zusterorganisatie Careflex en vervolgens aangepast om het ook voor ons zorgveld, de ouderenzorg, werkbaar te maken. In dit systeem kun jij als zorginstelling diensten aan ons doorgeven die je intern niet gevuld krijgt. Onze planners gaan dan aan de slag om geschikte Medical-zorgprofessionals te vinden die de dienst kunnen draaien. Via het systeem is dit direct inzichtelijk voor jou, de planner én de zorgprofessional. Fijn, handig en duidelijk.
Efficiënt plannen: hoe doen we dat?
Jij dient jouw aanvraag en voorkeuren in
In de praktijk ziet dat er zo uit: jij logt in op het systeem en dient een aanvraag in voor het vullen van een of meerdere dienst(en). Per dienst geef je de datum en tijd aan en kun je eventuele bijzonderheden vermelden. Misschien gaat het om een cliënt met een amputatie, van wie de stomp gezwachteld moet worden. Dat is een bijzondere handeling waarmee niet elke zorgprofessional veel ervaring heeft. Onze planners kunnen dit in gedachten houden wanneer zij medewerkers gaan benaderen. Tot slot kun je aangeven of je voorkeur hebt voor een bepaalde Medical- medewerker. Mogelijk heb je al rechtstreeks met die medewerker afgesproken dat hij of zij de dienst gaat draaien, of hebben jullie al een eerdere fijne samenwerking achter de rug. Ook daar kunnen onze planners dan rekening mee houden.
Wij vinden de beste match
Onze planners krijgen een melding van je aanvraag en gaan aan de slag om een passende medewerker te vinden voor elke dienst. Hierbij kijken ze natuurlijk naar de beschikbaarheid, maar ook naar het niveau en de kundigheid van de Medical-zorgprofessional. Vervolgens benaderen ze de meest geschikte zorgprofessional met de vraag of hij of zij de dienst kan en wil draaien. Wil de desbetreffende Medical-professional de diensttijd wijzigen? Dan kan hij of zij daar een aanvraag voor indienen, die eerst door jou goedgekeurd moet worden.
Jij bent altijd up-to-date
Heeft de zorgprofessional de dienst geaccepteerd? Dan zetten de planners de dienst in het rooster en markeren ze die als ingevuld. Per klant maakt het systeem een overzicht van het aantal diensten dat is ingevuld, inclusief de datum, tijd en medewerker. Met één druk op de knop sturen de planners dit via een automatische e-mail aan je door. Zo weet je precies wat je kunt verwachten en weet je zeker dat al jouw diensten vakkundig gedraaid worden. Zodra het overzicht door jou geaccordeerd is, zetten wij de facturatie in gang.
Waarom CARO? De voordelen
Overzichtelijk, snel & effectief
Het grootste voordeel van ons plansysteem? De overzichtelijkheid die het biedt. In één scherm kunnen onze planners de status van alle aanvragen zien:
- Welke diensten zojuist zijn aangevraagd en nog openstaan.
- Welke diensten “pending” zijn: aangeboden aan medewerkers, maar nog niet gevuld zijn.
- Welke diensten gevuld zijn.
Dit maakt het makkelijker om de diensten snel en effectief te vullen. De openstaande diensten laten zien waar onze planners nog werk te verzetten hebben, maar geven ook inzicht in wanneer jouw zorginstelling meestal piekmomenten heeft en extra hulp zoekt. Voor veel zorginstellingen is dit in het weekend. Ook daar kunnen onze planners dan alvast op anticiperen.